Nawigacja
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Imprezy 2013 - II

"II TURNIEJ GIER BAROWYCH"

4 grudnia 2013 roku odbył się II Turniej Gier Barowych. Każdy z turniejów organizowanych przez DPS na ul. Kluzeka cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców DPS-ów, dostarczając im niezapomnianych wrażeń. Wszystkie placówki wystawiły po jednym reprezentancie w każdej konkurencji. W naszej grupie znalazł się: pan Jan, który wybrał sobie grę w rzutki, pan Wiesław, który świetnie grał w piłkarzyki, oraz pan Jurek, który chciał spróbować swych sił w "powalaniu puszek". Na koniec turnieju odbył się konkurs picia piwa (bezalkoholowego) dla zawodników, którzy zdobyli pierwsze miejsca w wybranej przez siebie dyscyplinie. Osoba, która najszybciej wypiła zawartość kufla wygrywała tytuł: "Mistrza Sportów Barowych". Niestety tym razem nie udało się zdobyć tytułu mistrza przez graczy z naszego Domu, ale liczyła się świetna zabawa. Nie bez znaczenia jest wydźwięk terapeutyczny i oddziaływanie integracyjne, społeczne i indywidualne, które dostarczają takie przedsięwzięcia.

"TURNUS REHABILITACYJNY W SZCZYRKU"

Wczesnym rankiem 21 sierpnia 2013 roku grupa mieszkańców naszego Domu pojechała autokarem na turnus rehabilitacyjny do miasteczka Szczyrk. Po przyjeździe wielką niespodzianką było ujrzenie superkomfortowego, bardzo obszernego, o podstawie półkola ośrodka wypoczynkowego, pod nazwą „Orle Gniazdo. Wszystkie pokoje posiadały dostęp do internetu oraz balkony z widokiem na panoramę Beskid. Obiekt jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji gości są również restauracje, sale bankietowe, drink-bary, kawiarnie z dyskoteką, zadaszony krąg ogniskowy oraz otwarty basen pod gołym niebem. „Orle Gniazdo” oferuje bogate zaplecze rekreacyjno - rehabilitacyjne: sauny, jacuzzi, solarium, gabinety masażu, kosmetyczne, fryzjerskie oraz bilard, tenis stołowy, siłownię, teren grillowy z basenem letnim i plac do jazdy na nartach.

Piękne okolice Szczyrku doskonale nadają się do uprawiania turystyki pieszej. Świetnie wytyczone, urozmaicone szlaki gwarantują wspaniałe widoki i umożliwiają odwiedzanie wielu ciekawych miejsc. Jako propozycje obowiązkowe traktować należy wejście na Skrzyczne i na Klimczok, a także wycieczkę na Przełęcz Salmopolską i Milanów. Warto też odwiedzić Malinową Skałę, Kotarz oraz Przełęcz Karkoszczonkę. Już od samego początku urzekło nas to miejsce z powodu fantastycznego położenia na wzniesieniu 600 m.n.p.m., z którego można było podziwiać przepiękne krajobrazy górskie, nie tylko z balkonów. Po konsumpcji pierwszego obiadu mieliśmy przydzielone przez lekarza po dwa zabiegi rehabilitacyjne. Niektórzy skorzystali z masażu i soluxów, inni z zabiegów laserowych, jacuzzi - czyli kąpieli perełkowych, hydromasażu oraz pola magnetycznego. Po południu grupa wczasowiczów poszła do pobliskiego kościoła na wzniesieniu, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Św. i przyjęliśmy Najświętszy Sakrament. Po zakończeniu Eucharystii kapłan opowiedział historię kościoła, który został wybudowany 60 lat temu.

W obiekcie znajdowała się obszerna jadalnia, gdzie pracowała miła i szybka obsługa, a posiłki były znakomite. Codziennie po śniadaniu, obok basenu opiekunowie prowadzili gimnastykę. Przed obiadem realizowane były przydzielone zabiegi. Kilkakrotnie popołudniami grupa mieszkańców wraz z opiekunami schodziła ze wzniesienia do centrum miasta Szczyrk, aby zrobić zakupy. I tak, jedni kupowali widokówki, aby wysyłać pozdrowienia, drudzy pamiątki, a jeszcze inni artykuły spożywcze. A potem był wspaniały powrót z bardzo udanych zakupów. Codziennie można było wyjść na balkon i zrelaksować się, a po zabiegach dzięki słonecznej pogodzie mogliśmy siedzieć na leżakach wokół basenu. Kilka razy dzięki Pani zatrudnionej do organizowania imprez w godzinach popołudniowych odbyła się zabawa taneczna w rytmie starych i najnowszych przebojów polskich i zagranicznych. Bawiliśmy się w kółeczku, w parach lub indywidualnie,nastąpiła wspaniała integracja mieszkańców z personelem. Pierwszą wycieczkę autokarową mieliśmy do Żywca, gdzie zwiedzaliśmy muzeum arcyksiążęcego Browaru Żywieckiego. Następnie zorganizowano nam pysznego grilla. Pogoda w czasie trwania całego turnusu była słoneczna, tylko dwa dni (ostatnia niedziela i poniedziałek) było chłodniej.

26 sierpnia okazało się że mamy dwóch jubilatów, więc zorganizowana została zabawa taneczna. Następnie oglądaliśmy film o Harrym Poterze wg powieści Rowling. W czwartek niektórzy pojechali na wycieczkę, aby wyciągiem krzesełkowym dostać się na Skrzyczne.

Przed zakończeniem turnusu mieliśmy zabawę taneczną., w czasie której nastąpił wybór miss i mistera śpiewu, tańca, inteligencji, gracji, uśmiechu i ogólnie wybór miss i mistera turnusu. Zorganizowano dla nas zjazd ze wzniesienia 600 m.n.p.m. dla wszystkich uczestników turnusu, dzięki temu nawet osoby mniej sprawne mogły zobaczyć całe miasteczko, podziwiając skocznie narciarskie: małą, średnią i dużą, na których były pokazy skoków nieletnich. Po dłuższym spacerze poszliśmy do góralskiej karczmy „Stary Młyn”, w której mogliśmy się ogrzać i kupić sobie artykuły spożywcze.

Wróciliśmy wypoczęci, zrelaksowani i pełni sił przed nadchodzącą jesienią i zimą. Mamy wiele wrażeń i wspomnień z tak spaniałego bezstresowego turnusu, który dla wielu był przeżyciem niezapomnianych atrakcji. Wszyscy wróciliśmy do codziennych zajęć pełni ochoty i werwy. Dziękujemy wszystkim organizatorom za wspaniały wypoczynek w zakątku ojczyzny, gdzie powracać każdy chce!

"WYCIECZKA DO MORSKIEGO OKA"

2 sierpnia 2013 roku dzięki uprzejmości i zrozumieniu Dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego mogliśmy wjechać na teren parku i z parkingu na Włosienicy wyjść do Korskiego Oka – jednego z najpiękniejszych miejsc w Polsce. Jest to jezioro pochodzenia polodowcowego. Wypełnia wydrążoną przez lodowce misę skalną, zamkniętą od północy ryglem, na którym leży wał moreny czołowej. Morskie Oko ma powierzchnię 34,93 ha, długość 862 m, szerokość 568 m, a w najgłębszym miejscu osiąga 50,8 m Nazwa „Morskie Oko” jest tłumaczeniem z języka niemieckiego. Wcześniejszą, używaną przez górali nazwą, jest Biały Staw. Odnotowana została ona już w 1650 roku. Natomiast „morskimi okami” (Meerauge) nazywali tatrzańskie jeziora niemieccy osadnicy. Morskie Oko nazywano także Rybim Jeziorem lub Rybim Stawem, gdyż należy do nielicznych zarybionych w sposób naturalny jezior tatrzańskich. Zasilane jest dwoma stałymi potokami: Czarnostawiańskim Potokiem, spływającym kaskadamiCzarnostawiańskiej Siklawy, oraz Mnichowym Potokiem, tworzącym Dwoistą Siklawę. Do jeziora wpada także kilka cieków okresowych, m.in. z Szerokiego i Marchwicznego Żlebu. Ze stawu wypływa Rybi Potok, rozlewający się w początkowym odcinku w kilka Rybich Stawków: Małe Morskie Oko, Żabie Oko, Małe Żabie Oko. W tym dniu była piekna pogoda, wiał miły wietrzyk i na szczęście wszyscy dobrze się czuli. Gdy zobaczyliśmy zielonkawe wody Morskiego Oka bylismy zachwyceni, a widoki Tatr nagrodziły trudy wspinania się pod górę. Ten widok na dłudo zostanie w naszych sercach i mamy nadzieję, że jeszcze wrócimy w to czarowne miejsce. Na koniec wycieczki Pan nadleśniczy Nadleśnictwa Nowy Targ zaprosił nas na poczęstunek i miłą pogawędkę na temat okoli, które mieliśmy przyjemność zobaczyć w tym dniu. Bardzo dziękujemy wszystkim ludziom dobrej woli, bez których ten wyjazd nie mógłby dojść do skutku.

"VI FESTIWAL OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 'DOMEK ARTYSTÓW WSZELAKICH' W CHRZANOWIE"

20 czerwca 2013 roku Dom Pomocy Społecznej w Płazie zorganizował spotkanie artystyczne w postaci festiwalu artystycznego, w którym mieliśmy przyjemność brac udział. Tym razem kilku naszych mieszkańców przygotowało indywidualne występy artystyczne. Każdy z nich zaśpiewał wcześniej przygotowaną piosenkę z repertału polskich artystów. Dzięki temu festiwalowi nasi mieszkańcy odkryli swoje uzdolnienia muzyczne, przezwyciężyli strach przed liczną publicznością i zaśpiewali jak profesjonalni pieśniarze. Jury nagrodziło występujących indywidualnymi nagrodami a Dom otrzymał aparat fotograficzny, który pozwoli uwieczniać liczne imprezy organizowane na terenie naszego Domu.

"SPOTKANIE KARAOKE W MIEJSKIM DOMU KULTURY IM. A. BURSY W KRAKOWIE"

18 czerwca 2013 roku w ramach współpracy z MDK im. A. Bursy w Krakowie nasz Dom zorganizował spotkanie Karaoke dla dzieci i modzieży uczestniczących w zajęciach Domu Kultury oraz dla mieszkańców Domów Pomocy Społecznej z Krakowa. Został przeprowadzony konkurs Karaoke dla zaproszonych gości. Wszyscy doskonale się bawili, a najlepsi odtwórcy zostali nagrodzeni. Spotkanie pozwoliło nawiazać nowe znajomości, ukazało możliwości osób niepełnosprawnych. Mieszkańcy naszego Domu mogli poczuć sie gospodarzami imprezy a przy okazji świetnie się bawili

"WYJŚCIE DO RYNKU KRAKOWSKIEGO"

Jak piękny jest Kraków zrozumie tylko ten kto wchłonie atmosferę Rynku Krakowskiego, Wawelu, starych uliczek, kolorowych kamieniczek. Tym razem spędziliśmy czas na bajecznie kolorowym Rynku Krakowskim, podziwiając piękne kwiaty krakowskich kwiaciarek, pozując do zdjęć z przystojnym Krakowiakiem. W tak uroczy dzień nieodmówiliśmy sobie kawy i ciastka w ogródku kawiarnianym. Było wesoło i trochę magicznie. Wszystkim polecamy poznawanie naszego grodu, my obiecaliśmy sobie często zwiedzać nasze miasto, bo gdzie można odnaleźć tak urokliwe miejsca jak nie w prastarym grodzie Kraka.

"OTWARCIE WARSZTATÓW LETNICH"

W związku z okresem wakacyjnym i potrzebą spędzania czasu na świeżym powietrzu, dnia 11 czerwca odbyło się uroczyste otwarcie warsztatów letnich organizowanych przez grupę naszych terapeutów. Ten dzień poświęcony był zawodom sportowym, poprzez które promowany był wysiłek fizyczny, który korzystnie wpływa na samopoczucie i zdrowie Mieszkańców. Liczne konkurencje sportowe typu: „boccia”, rzuty kółkami na krzyżak, kozłowanie piłki, rzuty piłki do bramki, biegi z woreczkiem na głowie dostarczyły zawodnikom wiele radości. Poprzez sport i rywalizację nasi podopieczni podwyższają swoją śmiałość, odwagę i mają chęć podejmowania różnych wyzwań, a także uczą się współdziałania i zasad fair-play. Warsztaty letnie są jedną z form spędzania wolnego czasu i rozwijania zainteresowań w naszym Domu. Oprócz warsztatów sportowych będą również organizowane warsztaty plastyczne, kulinarne, muzyczne, kosmetyczne i ceramiczne. Na pewno każdy mieszkaniec znajdzie coś dla siebie. Sportowe szaleństwo nad którym czuwał pan Jarek z panią Anią dostarczyło wszystkim pozytywnej energii, po której było wielkie grillowanie. Mieszkańcy bardzo szybko czując zapach pieczonej kiełbaski ustawiali się w długiej kolejce do p. Basi. Na koniec warsztatów zorganizowano wspólne tańce, które odbyły się przy akompaniamencie pana Kazia i pana Irka. Nasz Dom jest miejscem, gdzie panuje atmosfera pełna życzliwości i wyrozumiałości, dlatego Mieszkańcy chętnie uczestniczą w różnych formach zajęć organizowanych przez terapię. Na pewno warsztaty zachęcą również biernych obserwatorów zajęć do uczestnictwa w nich i powiększą grupę aktywnych Mieszkańców.

"DZIEŃ DZIECKA"

W słoneczny majowy dzień przed budyniem naszego Domu było gwarno, wesoło i kolorowo. 31 maja 2013 roku postanowiliśmy się pobawić, bo przecież każdy z nas ma cząstkę dziecka w sobie, a miło spędzony czas przynosi ukojenie w trudach codzienności. Przy dźwiekach muzyki bawiliśmy się przebrani w bajkowe, kolorowe stroje, które pod koniec imprezy zostały nagrodzone podarunkami. W czasie zabawy poza muzyka, która była osłoda dla duszy, zadbano również o nasze ciała podająć przeróżne smakołyki. Uczestnicy zabawy naprawdę poczuli się szczęśliwymi dziećmi, jak byłoby wspaniale gdyby ten dzień mógł twać dłuzej. Niestety nic nie trwa wiecznie, więć po kilkugodzinnej zabawie wróciliśmy do rzeczywistości, która zapewne niedługo przynisie nam kolejne miłe niespodzianki.

"VII MAŁOPOLSKIE ZAWODY WSPINACZKOWE"

Dnia 24 maja z okazji Tygodnia Osób Niepełnosprawnych „Kocham Kraków z wzajemnością” odbyły się VII Małopolskie Zawody Wspinaczkowe im. Jurka Gizy. Z powodu niesprzyjającej pogody rozgrywki sportowe zostały przeniesione do Centrum Wspinaczkowego Reni-Sport przy ul. Błażeja Czepca. Zawody podzielono na trzy kategorie: wspinanie na czas, wspinanie na czas niewidomych oraz wspinanie dowolne (tzw. freestale) – który szczególnie upodobali sobie Mieszkańcy naszego Domu. Wspinanie rozpoczynało się na sygnał (gwizdek) sędziego, a kończyło gdy zawodnik dotknął dzwonka zawieszonego na końcu drogi. Zawodnicy pokonali lęk wysokości i wykazali dużą odwagę w pokonywaniu sztucznej ścianki. „Terapia wspinaczkowa” jest coraz bardziej popularną formą terapii, która integruje ludzi chorych ze społeczeństwem i wzbudza ich podziw i szacunek. Każdy kto ma odwagę osiągnąć „szczyt” jest wygranym i pomimo potknięć ważne jest, aby powstać i wspinać się jak najwyżej. Po pokonaniu ścianki uczestniczy zawodów dostali wspaniałe medale i dyplomy. Każdemu z Mieszkańców naszego Domu udało się wejść na szczyt ścianki i pokonać ryzyko, które jest ekscytujące w tej dyscyplinie sportowej. Wszyscy wrócili napełnieni pozytywną energią i dobrym humorem, a pani rehabilitantka miała serce przepełnione dumą z powodu swoich odważnych podopiecznych.